Veggburgare

Är riktigt stolt över mig själv idag! Tog mig själv i kragen och begav mig ut på en liten joggingvända! För er som inte vet så är detta en väldigt stor bedrift för mig, jag är väldigt otränad och det är med tunga steg jag knattar runt. Hur som helst blev det nästan 5km och jag är superstolt över mig själv 🙂

Förutom spenatsoppa som det blivit till lunch tre dagar i rad har det även blivit veggburgare tre dagar i rad. Jag älskar veggburgare och det är ett bra alternativ då jag ofta får dåligt samvete om jag äter för mycket kött. Nästa vecka skall jag nog ha en vegetarisk vecka här på bloggen där jag skall luska fram goda och spännande recept.

10 reaktioner på ”Veggburgare

  1. Då MÅSTE du prova auberginrullar!
    Koka en god tomatsås.
    Skär 1 aubergin på längden, ska bli 8 skivor. Stek dem i grillpanna så de mjuknar. Behövs inget fett. Dela 1 mozarella och en bit halloumi i 8 stavar.
    På varje skiva aubergin lägger du sedan en stav av varje ost. Ev soltorkad tomat. Vik ihop den så det blir en rulle, fäst med en tandpetare. Sätt rullarna i en ugnsform med tomatsåsen över. In i ugnen ett tag. SÅ GOTT!

  2. Duktigt! Jag och min pappa har precis börjat att gå ut och springa vi också, tänkte att vi ska vara duktiga nu och springa tre gånger i veckan 🙂

  3. Bra gjort! 🙂 Om man är nybörjare på att springa så kommer resultaten snabbt. Det kan ju vara skönt att veta 😉
    Vegetarisk vecka låter jättebra! 🙂

Kommentera

