Auberginerullar

Som jag skrev fick jag ett recepttips av en bloggläsare häromveckan. Bloggläsaren som hette Kajsa tyckte att jag absolut skulle testa ett recept med aubergine, tomatsås och ost. Jag blev med en gång läskad av denna beskrivning och bestämde mig för att lägga in receptet i kommande veckas matsedel. Nu är denna vecka här och jag har lagat receptet tillsammans med Calle. Jag tycker att det blev jättegott och det blev ännu godare när det fått stå i kylen över natten.

Auberginerullar

4 portioner

  • 1 sats tomatsås för inspiration klicka här
  • 2 auberginer
  • 1 paket mozzarella
  • 1 paket halloumi
  • 8 soltorkade tomater

Skär auberginen på längden i 4 bitar x 2. Grilla eller stek dem så de blir mjuka utan fett. Skär osten i stavar och strimla tomaterna. Rulla in ost och tomat i auberginebitarna och lägg med skarven nedåt i en form. Häll över tomatsåsen och baka på 200 grader i ca 25 minuter. Servera med tex ris och grönsaker.

8 reaktioner på ”Auberginerullar

  1. Det där får halka in på nästa veckas matsedel! Men eftersom halloumi är lite dyrt (speciellt då jag är extremt snål nu!) och Tobbe inte är något större fan, så borde det ju funka med bara mozzarella och tomater! Kram på dig!

Kommentera

