Här har ni lite att läsa

God morgon på er alla! Här sitter jag och tittar på nyhetsmorgon precis som alla andra dagar 🙂 Jag känner att blogglusten har försvunnit lite. Detta beror på att min dator vägrar att samarbeta och varje inlägg är ett litet projekt då datorn stänger av sig själv hela tiden. Så tills jag lyckats köpa en ny dator kommer det nog bli färre och färre inlägg här. Vi får se helt enkelt!

Igår kväll var vi på restaurang. Calle tog en pastasås som hette diablo, hjälp vad stark den var! Jag tog en supergod rätt med grillad kyckling, grillade grönsaker och en sås av kantarell och tryffel. Min mamma körde på ett säkert kort och tog pasta med ädelost. Till det blev det även en flaska vin som var suuuupergott!! 220 kronor flaskan kostade det, Calle stillade senare sin nyfikenhet genom att ta reda på att det kostar 70 kr på bolaget, najs haha!

Igår fick jag ett paket från pågen fyllt med massa spännande nyheter. I fanns det många bröd för att värma i ugnen, tex baguette, ciabatta och focaccia. Vi testa med en gång baguetten och fyllde med en tonfiskröra av yoghurt, sambal och soltorkade tomater. Gott!

Sedan blev det även lite gott till kaffet. Jag tycker gifflar är gott men jag skulle gärna vara utan ingredienslistan som är lika lång som vad jag är.

Imorgon åker Calle tillbaka till Falun 😦 Så ikväll skall vi äta god middag och göra dessert. Nom nom nom!

3 reaktioner på ”Här har ni lite att läsa

Kommentera

