Indiskt

Idag åkte Calle tillbaka till Falun med Benjamin, så igår passade vi på att äta en massa gott 🙂

Vi började med att baka naanbröd vilket inte alls var speciellt svårt. Recept kommer snart! Sedan gjorde Calle en jättegod raita som jag skulle kunnat äta med sked utan tillbehör. Grytan fuskade vi ihop med en mix, men nästa gång har vi bestämt att vi skall göra allt själva från grunden.

På systemet hittade vi ett friskt och fruktigt vin som passade perfekt till den krydda rätten.

Sedan blev det pannacotta med kaffesmak! Jättegott och vi lyckades äta två var 🙂 Recept kommer snart på den också!

Idag har jag jobbat och frusit halvt ihjäl så nu vill jag bara gosa ner mig framför tvn! Vi hörs imorgon kanske!

 

3 reaktioner på ”Indiskt

  1. Jag lyckas aldrig få jättegoda naanbröd 😦 Har provat typ 4 recept. Fast jag kanske ska sänka nivån lite, det blir liksom aldrig lika bra utan en tandooriugn… Men gott! 🙂

Kommentera

