Lakritssås

Lovade ju er receptet på efterrätten vi åt igår! Detta är ett måste om ni är en lakritsälskare som jag är, den var så god att jag åt den med sked medan den kokades, farligt med underbart. Till serverade jag sedan jordgubbsglass och vinbär.

Recept: Arla

Lakritssås

4 portioner

  • 2 1/2 dl Kelda mellangrädde
  • 1 dl strösocker
  • 1 dl sirap
  • 4 st lakritskäck, ca 75 g

Vispa ihop grädde, socker och sirap i en kastrull. Hacka lakritsen och rör ner den i såsen. Låt såsen koka tills den tjocknar, ca 10 min. Servera varm.

9 reaktioner på ”Lakritssås

  1. Gud vad gott, älskar käck så det här måste jag prova. Skulle säkert vara gott med hackade turkiskt peppar i eller som strössel uppepå glassen 🙂

Kommentera

