Citron och oreganokyckling med morotssallad

I förra veckan berättade jag om en rätt så var så otroligt god, nu skall ni äntligen få ta del av detta recept och jag tycker absolut att ni skall testa så snart ni bara kan 😀

Citron och oreganokyckling med morotssallad

4 portioner

  • skal och jucie från 1 citron
  • 3 msk olivolja
  • 1 msk sambal oelek
  • 1 msk honung
  • 1 msk soja
  • 4 kycklingfiléer
  • 0.5 dl färsk oregano

Skrubba citronen i ljummet vatten och finriv skalet. Spara det. Pressa ut juicen. Blanda citronjuice, olja, sambal, soja och honung. Marinera kycklingen där i så länge du bara kan 🙂 Grilla sedan kycklingen.

  • 3 stora morätter
  • 1 röd chili finhackad
  • 1-2 msk riven ingefära
  • 1 tsk spiskummin
  • salt
  • olivolja
  • 1 msk honung
  • 1 bit chévre
  • 1 dl rostade pumpakärnor
  • 0.5 dl tranbär torkade
  • 1 dl hackad persilja

Dela morötterna i grova bitar. Fräs dem med kryddor, olja och honung i en stekpanna i 10 min. Låt svalna något. Lägg upp salladen på ett stort fat. Fördela ost, rostade frön, tranbär och persilja över. Servera med kyckling och gärna en yoghurtsås.

12 reaktioner på ”Citron och oreganokyckling med morotssallad

  1. Åh god kyckling!! Det ska jag prova nästa gång jag ska använda mig av kyckling till maten.Bra idé med bloppis här under, det borde jag också ha! 🙂

    SV: Ja mitt kommer från HM’s barnavd..Bra skit! 🙂

  2. Ja jag ska försöka fixa lite mer med den! 🙂 Haha ja jag kollar på maaassa utbildnignar. Kan skicka några länkar till dig sen på vad det är jag kikar på!

Kommentera

