Café Ethels

För ett tag sedan var det en läsare som bad mig att tipsa om olika matställen och fikaställen i Göteborg. Jag tycker att detta var en rolig idé och har nu bestämt mig för att börja ge er lite tips.

Först ut är ett café här i stan som jag, Calle och My käkade frukost på idag.

ETHELS

Ett café på linnégatan 72 där du kan fika, eller som vi gjorde äta en brunch. Visuellt sätt är detta ett café som verkligen tilltalar mig. Vi möttes av pastelliga kuddar och en väldigt mysig inredning, fast egentligen är det ju mindre viktigt prio ett är ju menyn. Alla tre beställde vi den stora frukostmenyn som kostade 119 kronor (en liten hade kostat 69). För dessa pengar fick man valfri varm dryck, juice, yoghurt eller ägg och bacon samt lite plock.

På denna bricka ingick det bland annat scones, bröd, bulle, frukt, ost och lite andra pålägg. Alla blev lite besvikna på mängden då det bara fanns tre av varje råvara. Jag menar, 1 skiva tomat är lite snålt tilltaget och att bara få 2 skivor bröd räcker knappast för en storätare som jag 😀 Positivt var att allt smakade väldigt bra och det kändes fräscht. Godast var såklart surdegsbrödet som jag toppade med färskost, brie och fikonmarmelad.

Betyg: 3.5 mikkor av 5 möjliga 😀

5 reaktioner på ”Café Ethels

Kommentera

