Räkor på det rätta viset

Räkor det är goa grejer. Min mamma brukar reta mig då jag för några år sedan var bombsäker på att jag minsann aldrig skulle börja äta räkor. Mamma var helt övertygad om att det skulle jag visst göra, precis som alla andra sanna Göteborgare. Min mamma hade rätt och idag älskar jag räkor. Färska räkor skall det vara, de där små pluttarna i lake ratar jag.

När Anna var här på besök var det så klart ett måste att köpa räkor. Detta med tanke på att jag i 2 år i Uppsala tjatat om hur goda räkorna är i Göteborg. Så en kväll förra veckan blev det räkor, vin och alla dess tillbehör, precis som det skall vara.

3 reaktioner på ”Räkor på det rätta viset

Kommentera

