Gino

Hade över lite gäster idag och på menyn stod min favoritpaj (lökpaj) och gino. När jag skulle göra lökpajen var löken så stark så att mina ögon tårades värre än någonsin. Jag fick ta flera pauser men det var så illa så jag kunde inte ens hacka all lök. Fick helt enkelt använda en annan lök som var hackbar 😀 Pajen blev i alla fall supergod som vanligt.

Till efterrätt gjorde jag det ”nyttigaste” jag kunde hitta på (en av gästerna är mån om hälsan) så det fick bli gino. Supergott med en klick glass. Det bästa är att det finns lite kvar som jag kan äta imorgon 😀

Gino

4 portioner

  • 2 bananer
  • 4 kiwi
  • 2.5 dl hallon (eller mer, gott med mycket hallon)
  • 200 g vit choklad

Skiva frukten och lägg i en ugnsfastform. På med hallonen och rör om. Hacka chokladen och lägg på toppen. Tillaga i ugnen på 250 g grillvärme i 5 min. Servera med god glass.

2 reaktioner på ”Gino

Kommentera

