SKYR Isländsk Yoghurt

Gick ut på en liten upptäcktsfärd i Falun och hamnade på ICA MAXI.  Inte ovanligt, jag älskar MAXI haha, jag känner någon slags dragning dit tror jag 🙂 Hur som helst så hade de inte det jag vill köpa så jag var tvungen att komma på något nytt. Jag tycker inte om att gå tomhänt från en matbutik. Så jag köpte ett äpple och denna burk som jag sett att många bloggare skrivit om.

Vad tycker jag nu då?

God, mättande men förjävla dyr. Kan tänka mig detta som ett sista alternativ när man är hungrig men jag skulle aldrig ha råd att köpa denna ofta. 17 kr för en liten burk är ju överdrivet dyrt. Om vi nu bortser från det var smaken god, inte överdrivet smak och konsistensen var tjock och god.

Har ni smakat?

6 reaktioner på ”SKYR Isländsk Yoghurt

  1. Jag älskar Skyr, fast det är nog mer mentalt än att den faktiskt är supergod. Åt den när jag vandrade i Island så får tillbaka alla minnen när jag äter den 🙂 Plus att det är bra med proteiner i! Perfekt när man har tränat!

Kommentera

