Smoothiefrulle

I dag skall jag fika med en kär vän och sedan skall jag förbereda dessert inför mammas födelsedag. Vad jag skall laga får ni se på lördag eller söndag. Vad vi skall laga har jag och min kusin bestämt tillsammans och det är något som ingen av oss ätit innan. Så vi får hoppas att vi lyckas och inte misslyckas som jag gjort så många andra gånger. Exempelvis har jag lyckats göra en fondant som smakade ägg och en creme brule som inte stelnat.

Gjorde en liten smoothie till frukost. Som ni ser blev det lite kladdigt när jag skulle hälla det i glaset 🙂 Men det är sådant som händer. I hade jag jucie, kvarg, mjölk och jordgubbar. Jag hittade en ny kvarg på LIDL som var lite fetade än den som är 0.1 %

Nu skall jag fortsätta och lyssna på Loreen. Jag kommer inte kunna se finalen för jag är i NYC då men jag vet redan nu att jag hejar på Loreen. Har säkert lyssnat på den låten 100 gånger sedan de släppte dem fria. Sötast är dock han David Lindgren, men det är ingen skönhetstävling som tur är 🙂

4 reaktioner på ”Smoothiefrulle

  1. Den där kvargen upptäckte jag för några månader sen på lidl när
    de hade slut jämt på den vanliga, stora, magrare kvargen, men den här
    nya har jag fortsatt att köpa efter det istället, för jag tycker att den är mkt
    godare och mildare och krämigare faktiskt! 🙂 fick faktiskt ont i magen av
    den förra… :/
    Ska du till NY nu?!! Aviissss!!!!
    P.s. får jag låna bilden på kvargen till min blogg? d.s. tänkte tipsa om den.Kram!

Kommentera

