Morotscupcakes

När jag kom hem i lördags väntade dessa godingar på mig. Jag och min kusin hade haft kontakt över Atlanten och han lovade att bjuda på något bakat utan choklad när jag kom hem. Små morotscupcakes blev det och de var hur goda som helst. Rekommenderar verkligen dessa om man tycker om morotskaka. Eftersom jag inte har något recept utan bara har frågat så tror jag han gjorde såhär ungefär.

Morotscupcakes

  • 60 g mjukt smör
  • 5 dl florsocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 msk färskpressad citron, saften
  • 100 g Philadelphiaost
  • Några droppar valfri karamellfärg

Gör morotskakan fast i muffinsformar istället för form.

Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt. Vispa i Philadelphiaosten. Färga glasyren i olika färger med karamellfärg eller behåll den vit. Låt den gärna ligga lite i kylen innan du garnerar, då blir det hårdare och lättare att göra toppar med.

3 reaktioner på ”Morotscupcakes

  1. Vilka små söta! 🙂 Hur går det förresten med din flytt till Dalarna, får ni tag i någon lägenhet? Jag är grymt imponerad av dig och Calle som klarar av ett distansförhållande! Jag personligen hade aldrig klarat det. Ni är så fina tillsammans 🙂 Kram på dig och en fortsatt fin vecka, trots att Götet idag är grått och trist!

Kommentera

