Det måste bli ordning och reda på mig

Som ni märker går det perioder då det är rätt dött här på bloggen. Inte så konstigt, jag är en periodare när det gäller allt och mat är inte roligt hela tiden. Det jag däremot märkt är att jag mår mycket bättre när jag lagar och äter varierat och gott. Visst är smörgåsar och yoghurt också gott, men att stå i köket och hacka, koka, smaka av och sedan lägga upp det fint är rogivande och avslappnande. Jag skall försöka ha detta i åtanke och försöka laga mer mat som sagt. Självklart måste man få ha latveckor då man lever på varma mackor och pannkakor men i det långa loppet mår jag bäst av att äta ordentlig och vacker mat.

Exempelvis en kycklingsallad med ruccola, mango, salladslök, gurka, avocado, kycklingfilé och mangodressing.

3 reaktioner på ”Det måste bli ordning och reda på mig

  1. Jag är också lite av en periodare, fast på det sättet att jag ibland – lite som nu – känner mig så otroligt oinspirerande. Varför ska jag dela med mig av det jag lagar eller bakar när allt jag gör bara är trist och oprofessionellt? Lite sådär ”ingen bryr sig egentligen” känsla. Fast lagar mat och tar bilder gör jag ändå, sådant som inte hamnar på bloggen, eller sådant som redan finns där.

    Bra att du känner att du mår bättre när du lägger ner lite energi på att laga mat och äta ordentligt, det är helt rätt inställning! Och jag tycker om att komma in och hälsa på dig här oavsett hur ofta du orkar posta 🙂 Fina bilder du fått till i de senaste inläggen också ❤ Väldigt härliga uppläggningar och tallrikar!

Kommentera

