Veggoburgare med grillad ananas

Åt en mycket god rätt i veckan, veggoburgare. Måste dock erkänna att jag var lat och köpte färdiga biffar, kan tycka det är krångligt att lyckas med bra veggobiffar på egen hand. Detta var i alla fall toppengott.

Veggoburgare med grillad ananas

  • 2 veggoburgare
  • 2 fullkornsbröd
  • 2-4 bitar ananas
  • valfria grönsaker (exempelvis lök och sallad)
  • 1 avokado
  • yoghurt/creme fraiche/kesella
  • vitlök
  • sambal oelek
  • salt och peppar

Mosa avokadon med yoghurt, pressad vitlök, sambal, salt och peppar. Grilla ananasen lägg åt sidan och grilla burgarna. Rosta brödet. Servera burgare, ananas, med avokadomos och valfria grönsaker. Yummi!

4 reaktioner på ”Veggoburgare med grillad ananas

  1. Sv: wiiiiiiiiiie du är tillbaka här också!!!2bloggar nu ju 😉 juste svaret! Oftast kommer jag inte fram till vad jag ska göra förrän jag står i köket.. Tycker det börjar bli mer liknande frukostar hela tiden nu,, men jag vet inte. Improvicerar och kollar inspiration från andra :))

Kommentera

