Rödbetsplättar

Här kommer då det första receptet sedan 2012? 🙂 Känner mig som en liten nybörjare igen. Tänk att i flera år gjorde jag detta varje dag, lagade mat, tände alla ljus, och fotade. Jag har inte samma matintresse längre, vilket jag i och för sig saknar men just det där med fotandet sitter kvar lite. Här kommer i alla fall en god middag jag passade på att göra igår när min köttälskande sambo inte var hemma 😉

2014-01-30 18.49.04

Rödbetsplättar

4 portioner

  • 3 rödbetor
  • 2 morötter
  • 2 ekologiska ägg
  • ca 1-2 msk potatismjöl
  • Garammasala
  • Örter
  • Salt

Riv rotfrukterna och lägg i en stor bunke. I med äggen och rör om. Krydda med valfria kryddor. Ner med potatismjölet. Smält kokosolja i en stekpanna. Med en sked klickar du ut rotfruktsblandningen i stekpannan, platta ut lite. Låt steka ca 2 minuter per sida, men var försiktig när du vänder dem så de inte går sönder. Servera med något gott, varför inte en sallad?

En reaktion på ”Rödbetsplättar

Lämna en kommentar