Köttfärsbiff med mangosalsa

Nu skall jag bjuda på ett gott recept jag åt till lunch i veckan. När det kommer till salsor är jag som galen, jag älskar salsa och skulle kunna äta det med sked som godis. Speciellt gott är det till grillat men även till andra rätter.

Nu blir det snart ett pass på friskis och svettis för min del och senare ikväll blir det del två av vår halv sju hos mig. Kom på nu att jag inte lagt upp receptet från förra veckans varmrätt, det kommer jag lovar!

Köttfärsbiff med mangosalsa

4 portioner

  • 400 g färs gärna blandfärs
  • 1 ägg
  • salt och peppar
  • 100 g fetaost
  • 2 tsk torkad oregano
  • 250 g mangotärningar
  • saften från 1 lime
  • 2 msk hackad persilja
  • 1-2 tsk hackad chili
  • ½ rödlök finhackad

Blanda färs, salt, peppar, ägg, oregano och smulad fetaost. Forma 4 biffar och stek i smör på medelhög värme, ca 5 min per sida. Blanda allt till salsan och rör om. Ställ kallt tills servering. Servera biff med salsa och tex bulgur.

Lämna en kommentar